An Ordinary Day

Ongoing Research

Inspiriert von dem Alltäglichen, den alltäglichen Routinen,  versucht Verena diese  in Gesten, choreographische Abfolgen und Konzepte zu übersetzen. Durch die Anwendung ihrer Methodik (Deconstructed Handstand) –  eine Praxis aus Handstand -und Akrotanz – steht die Reibung zwischen Kontrolle und Freiheit im Mittelpunkt ihres künstlerischen Research.Zusätzlich beschäftigt sich Verena mit Pilates, Yoga, Meditation,  Feldenkrais und forscht an der Veränderung des Körpers, der Frage der Verkörperung und lässt auch wissenschaftliche (biologische und neurowissenschaftliche Fragestellungen) in ihren künstlerische Recherche einfließen.

Verena Schneider’s research examines daily routines and choreographs them into creative gestures. Using her method of deconstructed hand balancing, the friction between control and freedom is the core of her artistic research project, as well as a yearning to ground oneself and grow roots.In addition, Verena is busy with studiing and practicing  Pilates, yoga, meditation, Feldenkrais and observes/researches the change of the body, the question of embodiment and also incorporates scientific (biological and neuroscientific) questions into her artistic research and artistic approach.

Aldous Harding – Stop your tears

I stand looking at my chamber
There are many things upon the floor
The blade is ready for the slaughter
The Virgin Mary hangs on the door
I will arrive at death’s border
Take back the cover God has torn from me

Residenz Mai 2020:  https://www.kreativkultur.org/showings-phase-2